18 Eylül 2015 Cuma

Windows 8 .NET framework 3.5 eksikliği ve aktif edilmesi (çevrimdışı)

Windows 8'i ve diğer geliştirme araçlarımı kurduğumda bazı programların .Net framework 3.5 eksikliğinden dolayı çalışmadığını gördüm.
Bu programlarda şöyle bir hata ekranı çıkıyordu :
Yani program .net framework 3.5'a ihtiyaç duyuyordu ancak bu özellik windows 8'de aktif olarak gelmediğinden bulamıyordu.
Önce Bu özelliği Yükle dedim, ancak indirme ekranı hep yarıda kalıyordu,bir türlü indirmeyi gerçekleştirip, kurulum yapılamıyordu. (siz biraz bekleyin olursa diğer adımlara gerek yoktur)
Ardından araştırdığımda bu özelliğin denetin masasından aktifleştirilmesi gerektiğini okudum : Denetim Masası -> Program ve Özellikler -> Windows Özelliklerini Kapa/Aç bölümünde .NET framework 3.5'un seçili olmadığını gördüm (şu an seçili çünkü yükledim) :

 Ancak diğer Win 8 kuranlara baktığımda onlarda anlayamadığım şekilde seçili geliyordu.
Oradan .Net framework 3.5'u işaretleyip Ok'a bastığımda yine bir yükleme ekranı geldi ve bu ekran da yarıda kaldı. (siz biraz bekleyin olursa diğer adımlara gerek yoktur)
Ardından internetten .net framework 3.5 exesini indirdim, ancak kurulum yaparken yine bu framework'ün eksikliğinden yakındı. (donnetfx35setup.exe)
Son olarak net framework 3.5'u çevrimdışı olarak yükleme seçeneklerini araştırdığım da Windows 8 kurulum dvd'sinden bu özelliğin offline olarak etkinleştirilebileceğini gördüm :
Komut satırını yönetici olarak başlattım ve windows 8 dvdsini taktım.
Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:F:\sources\sxs /LimitAccess
satırını yapıştırdım,bu komut bizim net framework 3.5 özelliğini aktifleştirecek. F yerine sizin dvd sürücünüzün ismini yazmanız gerekiyor :
ve biraz bekledikten sonra yukarıdakine benzer bir durumla karşı karşıyayız.
Eğer bu komut yazıldığında yüzde yüze ulaşmayıp herhangi bir hata verirse yukarıdaki komutu sondaki /LimitAccess parametresi silinmiş şekilde yazıp tekrar deneyebilirsiniz. 
Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:F:\sources\sxs
şeklinde.
Sorun devam ederse destek sitesine bakılabilir : https://support.microsoft.com/en-us/kb/3005628 . Bu işlemler yapıldıktan sonra komut satırı işlemi tekrarlanabilir
.net framework 3.5'un aktif olup olmadığına yine yukarıdaki gibi denetim masasından bakabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder