24 Mart 2012 Cumartesi

Ubuntu'da USB ile Windows Yükleme Diski oluşturmak (Windows'u USB ile yüklemek)

Ubuntu 11.10 ve Windows 7 kullanıyordum. Baktım ki Windows 8'in beta versiyonu çıkmış. Atladım hemen yükledim ama ondan sonra bir daha Windows açılmadı. Ben de yeniden Windows 7'yi yüklemek için Ubuntu'da nasıl Windows boot (yükleme) Usb'si oluşturabiliriz yani windowsu usb'den yüklemek için yapmamız gereken ilk şeyler neler onu araştırdım ve sizinle paylaşayım dedim. Elimizde şunların bulunması gerek bunu yapabilmek için :
En az 4 gb Usb
 Windows 7 yada başka versiyonunun iso dosyası
Öncelikle bilgisayarımızın windowsu yükleyebilmesi için usbmizin dosya formatını ntfs'ye çevirerek formatlamamız ve gerekli dosyaları usb'ye bu şekilde atmamız gerekir.Bu işlemleri bizim için yapan Gparted programı var. Hemen yazılım merkezine gidip ismini yazdık ve Gparted'ı yükledik. Sonra Gparted programını arama bölümüne Gparted yazarak açıyoruz biraz bekliyor tabi bağlı olan cihazları bulmak için. Sağ üst köşede usb seçeneğini seçiyoruz dikkatli olun yanlış yeri formatlamayalım! Nerden seçmemiz gerektiği aşağıda belirtiliyor :


Sonra orta bölümde gelen bölgeye sağ tıklayıp format to seçeneğine tıklıyoruz. Buradan ntfs'yi seçiyoruz. Sonra tik işaretine gidip apply all operations diyoruz. Bu usb diskinizin içeriğine göre biraz uzun sürebilir. Ardından yine gelen pencereden sağ üstten bir daha usb diskimizi seçip yine ortada çıkan alana sağ tıklayıp Manage flags diyoruz. Ardından çıkan listeden boot seçeneğini işaretliyoruz ki bizim usb'miz ilk bilgisayar açıldığında yükleyici olarak tanınabilisin.Gparted ile işimiz bitti ancak eğer bu programda gerekli seçenekleri seçemiyorsak veya usb diskimiz görünmüyorsa öncelikle sol üstte Gparted seçeneğine tıklayıp Refresh devices diyebiliriz hala sorunlar yaşıyorsak Usb diskimizi birkaç kez çıkartıp sokabiliriz.

Şu an elimizde ntfs formatında boş bir usb diski var ve windows 7 iso dosyamız. eğer windows 7 dvd'miz var ise bundan sonraki işlemleri yapmadan sadece dvd'nin içeriğini usb'ye atarak usb ile window yüklemesini yapabiliriz. Ancak elimizde sadece iso dosyası var ise devam edelim.Öncelikle terminali açıyoruz ve iso dosyamızın olduğu yere klasörümüzü değiştiriyoruz (bende masaüstü):

cd Desktop 
yada
cd Masaüstü
Ardından iso dosyasının içeriğini tutmak için aynı dizinde bir klasör oluşturuyoruz :
mkdir isoklasoru
şimdi iso dosyamızın içeriğini isoklasorune çıkartacağız iso dosyamızın ismi win7iso olsun o zaman şöyle birşey yazacağız :
sudo mount -o loop win7.sio isoklasoru
şu an iso dosyasının içeriği klasöre atılması lazım.eğer read ile ilgili sorunlar alıyorsak yeni klasör oluşturmayı deneyebiliriz veya sağ tıklayıp klasörün erişim hakkını root için okuma ve yazma yap diyebiliriz (writing and reading).

İso dosyamızın içeriği isoklasorundeyse eğer oradaki tüm içeriği alıp usb diskimize kopyalayalım.Kopyalama bittikten sonra restart atabiliriz.

Bilgisayar başlarken sistem yüklemesinin nerden yapılmasını belirlemek için tuşa basın der (bende F12) bastıktan sonra boot için usb'i seçiyoruz ve windows yüklemesi başlıyor.

4 yorum:

  1. sayenizde netbookuma sorunsuzca kurulum yaptım. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Kardeş dediğin gibi bütün işlemleri yaptım fakat dosyaların aktarımı 1 buçuk saat sürecek. Bu normal değil.

    YanıtlaSil
  3. hocam dediğiniz gibi yapıyorum fakat olmuyo aslında ısoyu masaustune actıgım klasore atıyo usb yı de gparted ıle ntfs yapıyorum fakat pc yı restart yapınca boot için f2 basıyorum usb secip kaydedıp çıkıyorum hata verıyo ctrl alt del diyo lütfen uyuz oldum ubuntuya herşeyi ayrı bir dert zaten bıraz daha kullansam hacker olucam :)

    bulent@bulent:~$ cd Masaüstü
    bulent@bulent:~/Masaüstü$ mkdir isoklasoru
    bulent@bulent:~/Masaüstü$ sudo mount -o loop win7.iso isoklasoru
    [sudo] password for bulent:
    no talloc stackframe at ../source3/param/loadparm.c:4864, leaking memory
    mount: block device /home/bulent/Masaüstü/win7.iso is write-protected, mounting read-only
    bulent@bulent:~/Masaüstü$

    YanıtlaSil
  4. Kardeş bende bootmgr is missing hatası verdi

    YanıtlaSil